دختری زیرِ درختِ انار...

"آخر میشوم آن انارِ لایقِ دستچینِ [تو] شدن "

زندگی‌تو عاشقانه به آغوش بکش!

حقیقتش اینه که ما هیچ کدوم از اصل حال هم خبر نداریم. 

حقیقتش اینه که ما هیچ کدوم نمی‌دونیم پشت ظاهر آروم زندگی هم چه خبرایی‌ه.

حقیقتش اینه که ما همه‌مون یه پوسته ی ظاهریِ نازک داریم و یه گوشته‌ی درونی‌ه خیلی تپل. 

حقیقتش اینه که شاید ما توی خیلی از لحظه ها عاشق پوسته‌ی ظاهریِ نازک زندگی همدیگه شده باشیم، غبطه‌شو خورده باشیم حتی! اما. اما... اما هیچ کدوم گوشته‌ی زندگی همدیگه رو با تک تک سلول ها درد نکشیدیم که بعدش بچسبیم به زندگی خودمون و عاشق زندگی خودمون باشیم.

حقیقتش اینه که هیچ‌کسی نمی‌دونه درون گوشته زندگی من چه خبره. چون من نمیخوام که کسی بدونه. نمیخوام کسی بدونه من شونزده ماه پیش چه لحظه هایی رو تجربه کردم و چی به سرم اومد. حتی قبل تر و بعد ترش. 

حقیقتش اینه که ما همه از قشنگی ها و سختی های زندگی‌مون حرف می‌زنیم اما همه‌مون هم اینو میدونیم که خیلی از بخش های زندگی‌ رو فقط میشه سکوت کرد و تنها به صاحب صبر پناه برد.

حقیقتش اینه که همه‌ی ما لحظاتی توی زندگی‌مون بوده که با خودمون گفتیم:«چطوری میتونم ادامه بدم از این به بعد؟» اما می‌بینید که. ادامه دادیم :)

شاید یه روزی اون دور دور ها بیام خاطره شونزده ماه پیش‌تری که بالا بهتون گفتم رو براتون تعریف کنم. یقین دارن همه‌تون از شنیدینش شکه ‌میشید در مرحله اول، بعد انکارش می‌کنید و در نهایت شاید حتی زار زار به حال دختری که چنین لحظه هایی رو تجربه کرده و پشت سر گذاشته گریه کنید اما الان مهم امروزه. 

What doesn't kill you; Makes you stronger...

به جمله بالا یقین داشته باشید و ضربه های دنیا هرچقدر هم سنگین بود ادامه بدید :)

محمدرضا مهدیزاده
۱۷ مرداد ۹۸ , ۰۰:۳۱

الهی ! رضیتُ برضاک :) 

پاسخ :

مقام رضا مناسب معرفت و روح وسیع امثال امام حسین هست :)
ما به مقام کرم و رحمت خدا پناه می‌بریم...
محمدرضا مهدیزاده
۱۷ مرداد ۹۸ , ۱۲:۳۰

اهل بیت (ع) مظهر چنین صفاتی هستن ، ولی ادم های معمولی هم می تونن تجلی این صفات بشن . فی المثل حاج آقای فرحزاد می فرمودن : پیامبر (ص) وضیع بودن و ما متواضع ! یعنی ما به تواضع ، تظاهر می کنیم . به این مورد هم میشه دست کم تظاهر کرد :) 

 

البته ! مدتی به آنچه فرمودید اندیشیدم و به این موضوع هم پی بردم که بسیاری از آنچه به ما می رسه حاصل آنچه هست که خودمون انجام دادیم (حاصل جهل و بی تدبیری و تلاش اندک و ...) و صرفاً ممکنه رضای خدا هم در اون نباشه .

بعبارتی هر چه افعال و کردار انسان در راه خدا و خالص تر باشه و شخص کم نذاره ؛ می تونه آنچه بهش رسیده رو بیش تر خواست خدا بدونه و از آنچه خواست خداست خشنود باشه . 

و گاهی هم پیش میاد اراده ی ما در خلق اون شرایط تاثیری نداشته و می شه با رضایت و توکل و توسل دل به طوفان زد :) 

حتی لعنتی یه طوریه خودمون هم که اشتباه می کنیم ، می گیم بیخیال خدا هست و بعدش خشنود می شیم :|| کم تر پیش میاد به عواقب و رنج اعمال مون هم دل ببندیم :| بعد مدتی با یه جمله بیخیال خدا بزرگه ، درست می شه :)) 

بازم اگه جایی رو اشتباه می گم لطفاً توجیه ام کنید ، سپاس . 

پاسخ :

ادم به ادم متفاوته همه چیز.
من توی پاسخ پیام قبل‌تون هم نوشتم "شخصا" و خب شخص من خودشو در مرتبه‌ای نمی‌بینه که با گفتن رضا برضائک امتحان کنه. که بتونه از پس بار این تسلیم محض بودن بر بیاد. "من" هنوز آماده این مرحله نیست اما اگر روزی به این درجه از ایمان رسیدم که بتونم هر چیزی خدا برام پیش بیاره رو با آغوش باز بپذیرم و مهمتر از اون شک نکنم و نگم چرا من؟؛ قطعا میگم رضا برضائک...

فی الحال ترجیح میدم همین مشقت های زندگی رو با سربلندی پشت سر بگذارم و ازشون به مقام رأفت و رحمتش پناه ببرم :)
محمدرضا مهدیزاده
۲۱ مرداد ۹۸ , ۰۰:۴۹

ما نیز مدعی نیستیم ، فکر کردم منظورتون اینه که برای دیگران شدنی نیس .

همه دلگرم به پروردگاریم :)

پاسخ :

نه اتفاقا. 
اصلا منظورم این نیست. 
شدنی هست اگر مؤمن واقعی بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ ...
.
انارِ کالِ باغِ همسایه ام
که هیچکس
هوسِ چیدنش را نمیکند...
..
|وَ اجْعَلْ قَلْبِي بِحُبِّكَ مُتَيَّماً |
|و دل مرا سرگشته و دیوانه ی عشق و محبت خود قرار ده|
...
دهخدا را که قدم بزنی خواهی دید:
متیم .[ م ُ ت َی ْ ی َ ] (ع ص )
رام و منقاد، مشتاق و دردمند، مقلوب از عشق.
من خلاصه در اینم...
....
سرگشته ی محضیم و در این وادی حیرت
عاقل تر از آنیم که دیوانه نباشیم ...
......
جوری زندگی کنیم که بزرگترین لطفمان در حقِ مردم، [مرگمان] نباشد (نهج البلاغه)
.......
یک عمر هر دردی به من دادی حس میکنم عین نیازم بود ...
.......
ایدئولوژی من [محبته] وقتی پیامبر دینم پیغام آور مهربونیه :)
هذیون نوشته ها
Designed By Erfan Powered by Bayan