دختری زیرِ درختِ انار...

"آخر میشوم آن انارِ لایقِ دستچینِ [تو] شدن "

طریقت ما گون

چند وقتیه به این فکر میکنم که تو ازدواج، نمیشه خودت رو بیشتر از طرف مقابلت دوست داشته باشی. اگر اینطور باشه همه‌چیز خیلی سخت میشه. کلی کار هست که باید انجام بدی، درحالیکه ترجیح تو نیستن اما طرف مقابلت دوستشون داره. حقیقت اینه که اگر خودت رو بیشتر از همسرت دوست داشته باشی، یا اونکار هارو انجام نمیدی و بخاطرش بحث و ناراحتی ایجاد میشه، یا انجامش میدی و کلی خشم تو وجود خودت جمع میشه. اما وقتی اونو بیشتر از خودت دوست داری... حتی گاهی خودت پیشنهاد وقت گذروندن با علایقش رو میدی و در تمام اون لحظات مدام حواست به چشمای پر از شادیشه، هربار که میبینی از ته دل میخنده تو قلب تو هم پر از شادی میشه و خوشحالی از اینکه چیزی رو بهش دادی که عمیقا دوست داشته.

خیلیا میگن هرچقدر هم همسرتونو دوست دارین، باید خودتون رو بیشتر دوست داشته باشین. من ولی برعکسش فکر میکنم. ماهیت عشق و زندگی‌ عاشقانه چیز خارق العاده و شگفت انگیز ماورائی نیست، فقط و فقط خلاصه در شکستن این "من" و تبدیل شدن به یک منِ واحده. کمی با خودتون فکر کنید. احساس نمیکنید زندگی‌ای که "من" توش مهمترین باشم، زندگی ناامید کننده‌ایه؟ حقیقت اینه که قبل از هر چیزی باید بپذیریم قرار نیست ما توی ازدواج همیشه به همه ی خواسته‌هامون برسیم و خیلی جاهاش باید کوتاه بیایم و تغییر کنیم.

اینارو "من"ی مینویسه که روزی مهمترین آدم زندگیش خودش بوده ولی الان شادی هاش رو تو شادی آدم دیگه‌ای میبینه. بعدتر میدونید چیه؟ اگر هردو طرف توی ازدواج اینطور فکر کنن، زندگی خیلی دوست داشتنی‌تر میشه. بیاین یه جور دیگه به قضیه نگاه کنیم اصلا "به جای اینکه تو شب و روز دنبال پیشبرد حرف و خواسته‌ی خودت باشی و برای تک‌تکشون با همسرت بجنگی، این همسرته که دنبال پیدا کردن راه‌های مختلف برای شاد کردن توئه." و این فوق‌العاده نیست؟


پی نوشت:

فرصت زیادی تا تموم شدن زمان مسابقه نمونده ها :)

محبوبه شب
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۰:۴۱
از خودگذشتگی خیلی سخته نه؟

پاسخ :

اگر نخوای بگذری از من‌ت آره
ولی در غیر این صورت شیرینه :)
اسمارتیز :)
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۰:۴۷
اه جدی مسابقه رو کامل یادم شده بود :/

پاسخ :

خدا خیرم بده بابت یاد آوری :))
اسمارتیز :)
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۰:۴۹
من وقتی گرممه فقط خودمو دوست دارم :/ اگه یه روز گرمم بود و بازم یکی دیگه رو به خودم ترجیح دادم، یا اگه یه روز برشته‌ترین و خوشرنگ و رو ترین ته‌دیگ سیب‌زمینی‌مو بدون عذابِ روحی به یه نفر دیگه هدیه کردم، اون وقت من واقعا عاشق اون آدم شدم :/

پاسخ :

 :)))
یه روز میاد که همه ته دیگ سیب زمینی هاتو میدی یکی دیگه
بعد میشینی نگاهش میکنی و با خودت میگی: من همون آدمم؟
اسمارتیز :)
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۰:۵۲
البته دوبار در موقعیت‌های مشابه یادم اومد... دقیقا اون موقعی که از بازار رسیده بودیم خونه و کولرو گذاشته بودیم رو دورتند و من جلوی باد مستقیمش رو کاناپه لم داده بودم، یادم اومد. هر دوبارم یه نگاهی به دور و برم انداختم و هیچ لبخندی ندیدم و چشمام از خستگی بسته شد :/ 

پاسخ :

همین که کتک نخوردی یعنی فضا خیلی عاشقانه بود :))
اسمارتیز :)
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۰:۵۸
نه من نهایتا میتونم ازون ته‌دیگ سیب‌زمینیایی بگذرم که شبیه سیب‌زمینی آب‌پزن :)) اونا رو با فراغ خاطر هدیه میکنم :))) 

پاسخ :

اندکی صبر :)
اسمارتیز :)
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۰:۵۹
البته الانم یه نگاهی به دور و بر انداختم و بازم لبخندی نمی‌بینم :/ و این دفعه چشمام از زور سرماخوردگی داره بسته میشه :/ 

پاسخ :

خوب شی زود الهی ❤
حسین ...
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۱:۰۷
ماگون اسم یک شهره؟

پاسخ :

اسم سیارک ماس :))
حسین ...
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۱:۱۵
جانماز؟ ما رم راه مدن توش؟
یک روز بیم یک موهیتو بخورم برم! خخخخ

پاسخ :

جانشماز :)) بله بله بفرمایید تو دم در بده دی:
موهیتو های فرد اعلایی داره اتفاقا سیارک ما :)))
حسین ...
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۱:۲۶
شما دیگه زوج شدن باید موهیتو زوج اعلایی دشته باشن.

پاسخ :

:)))
عالی بود دی:
حسین ...
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۱:۴۳
ها خب سخنان مو همیشه عالیه.
خلاصه یک روز میام سیارک تان موهیتوی زوج اعلا مخورم. 

پاسخ :

در خدمت هستیم :))
حوا ...
۰۷ مرداد ۹۷ , ۰۷:۰۲
اصلاً تفاهم یعنی همین

پاسخ :

شاید :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۷ مرداد ۹۷ , ۱۲:۲۹
عاقبت به خیر بشین در کنار هم:-)

پاسخ :

فدای تو خوبِ مهربون ❤
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ ...
.
انارِ کالِ باغِ همسایه ام
که هیچکس
هوسِ چیدنش را نمیکند...
..
|وَ اجْعَلْ قَلْبِي بِحُبِّكَ مُتَيَّماً |
|و دل مرا سرگشته و دیوانه ی عشق و محبت خود قرار ده|
...
دهخدا را که قدم بزنی خواهی دید:
متیم .[ م ُ ت َی ْ ی َ ] (ع ص )
رام و منقاد، مشتاق و دردمند، مقلوب از عشق.
من خلاصه در اینم...
....
سرگشته ی محضیم و در این وادی حیرت
عاقل تر از آنیم که دیوانه نباشیم ...
......
جوری زندگی کنیم که بزرگترین لطفمان در حقِ مردم، [مرگمان] نباشد (نهج البلاغه)
.......
یک عمر هر دردی به من دادی حس میکنم عین نیازم بود ...
.......
ایدئولوژی من [محبته] وقتی پیامبر دینم پیغام آور مهربونیه :)
هذیون نوشته ها
Designed By Erfan Powered by Bayan