دختری زیرِ درختِ انار...

"آخر میشوم آن انارِ لایقِ دستچینِ [تو] شدن "

مریمِ دل...

همیشه وسط جمله‌هایی که توی کتابش از مریم (س) گفته، به «یالیتنی متّ قبل هذا و کنت نسیاً منسیّاً» که می‌رسم، اشک‌هام جاری می‌شود. یک بارِ غمِ فهمیدنی توی این جمله خوابیده است که همه‌ی وجودم را به درد می‌آورد. انگار قطره‌ای از نهایتِ اضطرارِ مریم (س) توی هنگامه‌ی آن امتحانِ سخت می‌ریزد توی وجودم. بعد فکر می‌کنم چه خوب که پشت‌بندش خدا زود دلداری‌اش داده. که مریم (س) را توی آغوشِ مهربانی‌اش فشرده، اشک‌هاش را پاک کرده و گفته تا غصه نخورد. گفته لا تَحزنی. چه خوب‌تر که لحظه‌های بعدش، آن دو تا چشم‌های کوچکی که رو در روی مریم (س) به دنیا گشوده شد، خودش بزرگ‌ترین مرهم بود بر استیصالِ آن لحظه‌هایش؛ عیسی (ع)، کلمه‌ی خدا، توی دست‌های مریم (س) بود...
اگر این‌ها نبود آدم وسطِ قرآن‌خواندن پای آن جمله‌ی یالیتنی متّ قبل هذا... از غصه بی‌تاب می‌شد از آن بارِ غمِ فهمیدنی.



یا لیتنی متُّ قبلَ هذا و کنتُ نسیاً منسیاً
کاش اصلاً متولّد نشده بودم، کاش از یادها فراموش می‌شدم. (مریم/۲۳)

نام را گمنام تر کن :)
۰۹ تیر ۹۶ , ۱۳:۴۴
مریمِ دوستداشتنی سراسر گشایش است ... بی شک قرآن گشایش است اما مریم الهه ی گشایش آن است !

و باز هم اکیدا توصیه میکنم فاطمه ، فاطمه است را ...

به نود و هشت آیه آیه ی مریم ، ایمان همه مون رو زیاد کن ای سریع الرضا :)

پاسخ :

:)
آخ...
ان شاء الله :)
محمدرضا مهدیزاده
۰۹ تیر ۹۶ , ۱۶:۵۳
چه وب تون قشنگ شده :)
اینایی که به خدا اعتقادی ندارن چقدر توی سختی ها اذیت میشن :( خیلی فقر هستن !
موفق باشید

پاسخ :

منونم ^_^_
خیلی
خیییلی.

خودتون هم هم:)
محمدرضا مهدیزاده
۰۹ تیر ۹۶ , ۱۶:۵۴
اون نقاشیِ قسمتِ نوشته های دوستام خیلی عالیه :) ساده و جذاب :) دستِ نقاشش درد نکنه :)

پاسخ :

فوق عااالی  حتی ^_^
دستشون درد نکنه :)
یک دختر شیعه
۰۹ تیر ۹۶ , ۲۰:۴۶
چه قدر ددست داشتنی بود این مطلب: ))

پاسخ :

چقدر دوست داشتنی هستی خودت مریمکِ خوبِ روشنم :)
حوا بانو
۱۸ تیر ۹۶ , ۰۰:۴۹
چقدر به دلم نشست این پست :)

پاسخ :

شکر خدا :)
یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ ...
.
انارِ کالِ باغِ همسایه ام
که هیچکس
هوسِ چیدنش را نمیکند...
..
|وَ اجْعَلْ قَلْبِي بِحُبِّكَ مُتَيَّماً |
|و دل مرا سرگشته و دیوانه ی عشق و محبت خود قرار ده|
...
دهخدا را که قدم بزنی خواهی دید:
متیم .[ م ُ ت َی ْ ی َ ] (ع ص )
رام و منقاد، مشتاق و دردمند، مقلوب از عشق.
من خلاصه در اینم...
....
سرگشته ی محضیم و در این وادی حیرت
عاقل تر از آنیم که دیوانه نباشیم ...
......
جوری زندگی کنیم که بزرگترین لطفمان در حقِ مردم، [مرگمان] نباشد (نهج البلاغه)
.......
یک عمر هر دردی به من دادی حس میکنم عین نیازم بود ...
.......
ایدئولوژی من [محبته] وقتی پیامبر دینم پیغام آور مهربونیه :)
هذیون نوشته ها
Designed By Erfan Powered by Bayan